7 травня 2018 року в опорному закладі «Яворівська ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» відбулося підсумкове засідання літературного клубу учителів зарубіжної літератури «Творчість» (керівник Майхер О.М.). Учасники працювали над упорядкуванням і підготовкою матеріалів до друку та презентації збірника «Компетентнісно орієнтовані завдання для оцінювання якості знань учнів у процесі викладання зарубіжної літератури. 9 клас»
За своїм змістовим наповненням подані завдання повністю відповідають вимогам навчальної програми «Зарубіжна література. 9 клас» (2012 рік, зі змінами 2015-2017 рр., автор О.Ніколенко та ін.). За формою завдання різноманітні, мають практичну спрямованість, відповідають віковим особливостям учнів і згруповані за розділами програми.
Важливим є й те, що до кожного твору збірник містить по кілька видів завдань, вправ, прийомів та інших форм освітньої діяльності, що можуть бути пріоритетними в системі формування вдумливого читача, а саме:
- Літературний диктант, асоціативний диктант;
- Літературна вікторина «Перевір себе»;
- Літературознавчий конкурс «Мандрівники», «Кращий знавець твору»;
- Тестове літературне асорті;
- Тести для перевірки знань,експрес-тести, клоуз-тести, тест-розминка;
- Рольові ігри;
- Інтерактивні вправи: «Вільний мікрофон», «Сенкан», «Асоціативне гроно»;
- Дидактична ігри: «Бюро знахідок», «Упізнай героя», «Займи позицію», «Подорожуємо разом», «Математичні загадки»;
- Прийом «Палітра емоцій»;
- Завдання для створення ситуації, що «оживлюють» урок;
- Проблемні питання;
- Комунікативно-ситуативні запитання;
- Завдання для організації роботи в групах з текстом твору творчо-аналітичного та науково-дослідницького характеру;
- Дослідницькі завдання та приклади їх представлення;
- Літературна гра “Про що говорять дати”;
- Теми творчих проектів;
- «Уважний читач» (робота за змістом твору), «Визнач твір за підказками»;
- «Продовж, доповни, закінчи речення»;
- Вправа «Перевір свої знання»; «Виправ помилки»; «Так –Ні»;
- Завдання у 12 варіантах для самостійної роботи.
Вважаємо, що сконструйована система завдань до художнього тексту стане у пригоді педагогам під час формування та перевірки сформованості читацької та літературної компетентностей, формуванні громадянської, соціальної, підприємницької та інших ключових компетентностей, а школярям допоможе опанувати елементи аналізу та інтерпритації літературнго твору, засвоїти алгоритм дослідницької та творчої роботи.
Оксана Майхер, методист методичного кабінету