4  березня  2021   року   на  курсах  підвищення  кваліфікації  вчителів  математики  Яворівського  ОТГ було   опрацьовано  матеріали міжнародного   моніторингу PISA-2018   з  математичної грамотності.

Математичний складник  дослідження PISA  визначає  наскільки в 15-річних підлітків розвинена здатність використовувати знання й уміння з математики задля розв’язання різноманітних життєвих проблем, для чого необхідна математика. Тобто знання та вміння мусять мати прикладний характер. Якщо учень може дати означення відсотка, але не може обчислити, скільки має заплатити за товар із 15% знижкою, то, мабуть, здатність використовувати знання й уміння з математики задля розв’язання життєвих проблем у нього сформована недостатньо.

Водночас, неможливо формувати цю здатність, фактично математичну компетентність, якщо не відпрацьовані на достатньому рівні навички виконання арифметичних дій із дробами, раціональними числами, вміння будувати математичну модель проблемної ситуації або скласти схему за умовою математичної задачі.

Тож учитель насамперед має мати за мету не підготувати учнів до розв’язування завдань PISA, а підготувати учнів до використання набутих у школі знань у реальному житті, працювати на формування в учнів математичної компетентності взагалі. Тоді й завдання PISA вони будуть успішно розв’язувати.

Вчителям  були    представлені   зразки   завдань  для  підготовки учнів до  слідуючих досліджень.

                                               Консультант  Лілія  Дутко