Протягом травня-червня 2021 року підвищували кваліфікацію з питань інклюзивного освітнього середовища понад 200 педагогічних працівників закладів освіти Яворівської ТГ (Яворівська гімназія ім. О. Маковея, Дрогомишлянський ЗЗСО І-ІІІ ст. ім. П. Василихи, Нагачівський ЗЗСО І-ІІІ ст., Рогізненський ЗЗСО І-ІІІ ст., Середкевицький ЗЗСО І-ІІІ ст., Яворівська початкова школа, Грушівський ЗЗСО І-ІІ ст., Сарнівський ЗЗСО І-ІІ ст.)
Навчальні та інформаційні матеріали занять спрямовані на вдосконалення знань, вмінь і практичних навичок у частині роботи з учнями з особливими освітніми потребами. Необхідною умовою широкого впровадження інклюзії в освітньому просторі є підготовка вчителів. Інклюзивна освіта не може бути досягнута, якщо вчителі недостатньо усвідомлюють її переваги, мають несформовані або застарілі думки про освітні здібності та потреби дітей з обмеженими освітніми можливостями.
На лекційних заняттях висвітлені питання інтеграції дітей з особливими освітніми потребами, оволодіння методиками та технологіями роботи з дітьми, навчання яких потребує додаткових ресурсів. Педагоги ознайомилися з особливостями навчання в інклюзивному класі дітей з інтелектуальними, сенсорними, емоційно-вольовими та поведінковими порушеннями.
Під час онлайн тренінгу вчилися формувати толерантне ставлення до дітей з порушеннями психофізичного розладу, розробили рекомендації педагогам, які працюють в класі де навчається дитина з ООП: «Ефективна взаємодія педагога з дітьми з особливими освітніми потребами», взяли участь у трибуні вільних думок на тему: «Інклюзія».
Виконуючи домашнє завдання, слухачі висловили пропозиції та побажання щодо впровадження інклюзивного навчання в закладі освіти. На заняттях в офлайн форматі присутні активно обговорювали труднощі інклюзивного навчання, необхідність координації діяльності батьків, педагогів, психологів та інших фахівців. Під час дискусій відбувся обмін досвідом роботи з дітьми з ООП.
Підводячи підсумки навчальних занять слід зазначити, що для впровадження інклюзивного навчання мають створюватися умови, враховуючи індивідуальні потреби та можливості дитини. Важливим чинником у розвитку інклюзивної освіти є підтримка та відповідна підготовка педагогів. Учителі висловили готовність до роботи в інклюзивному просторі, але попросили їх продовжувати навчати як працювати з дітьми з особливими освітніми потребами.