PISA – це розуміння факторів успішного навчання

14 березня 2018 року в опорному закладі «Яворівська ЗОШ І – ІІІ ступенів №3 імені Тараса Шевченка» відбувся семінар – практикум для учителів ЗЗСО району, які викладають  українську мову та літературу в 9-10 класах, із теми «PISA – 2018: читання (провідна галузь дослідження): приклади завдань».

2018 року Україна вперше візьме участь у Програмі міжнародного оцінювання учнів PISA, що проводиться під егідою Організації економічного співробітництва і розвитку (ОЕСР).Дослідження проводиться раз на три роки й спрямоване на оцінювання систем освіти в різних країнах світу на підставі тестування 15-річних учнів. Україна долучається до більш ніж 80-ти країн, що беруть участь у PISA – 2018.

PISA – це в більшій мірі компетентнісний підхід, ніж просто оцінка знань. Запитання PISA побудовані таким чином, щоб виявити те, як учні збираються використовувати отримані знання поза освітнім контекстом за трьома основними напрямами –  читання, математика та природничі науки. PISA пропонує завдання з реального життя, з якими учні можуть зіштовхнутись поза освітнім контекстом.

Методистом методичного кабінету Марією Пономарьовою було підготовлено презентацію «PISA – 2018: читацька грамотність» та  розроблено ряд практичних завдань, які розв’язували учителі – словесники. Працюючи у групах, педагоги  аналізували текст та  давали відповіді на поставлені запитання.

Підбиваючи підсумки, Марія Пономарьова наголосила на важливості покрокового плану дій з підготовки участі учнів у  дослідженні. Результати такого оцінювання, безумовно, залежать від базових навичок, які набуті учнями в рамках освітнього контексту й посилені життєвими обставинами.