Організація уроку християнської етики в системі дистанційної та змішаної моделі навчання

Вже третій рік в Україні освітній процес відбувається в особливих умовах.

А нинішній навчальний рік є найважчим і найтрагічніший в сучасній історії України. Незважаючи на війну в Україні, педагоги виконують свій головний обов’язок – забезпечують право дітей на освіту. Освітній процес здійснюється в дистанційному, змішаному форматі, поєднуючи синхронний та асинхронний режими з використанням електронних освітніх платформ Google Workspace, Google Classroom, Нові Знання, HUMAN.UA та комунікаційних онлайн сервісів та інструментів (Zoom, Skype, Team, базові сервіси Google: Gmail, Календар, Meet, Jamboard, Диск, Chat, Hangouts, YouTube, Форми та інші). Комунікація з учнями та батьками школярів здійснюється також через соцмережі, вайбер-групи, телеграм, електронну пошту, офіційні вебсайти шкіл.

Але нажаль, не всі педагоги мають досвід роботи з цифровими технологіями, потребують навчання, тому  консультантом КУ ЯМР Галиною Романик проведено навчання для вчителів основ християнської етики з теми: Організація уроку християнської етики в системі дистанційної та змішаної моделі навчання. В рамках навчання проведено майстер клас проведення дистанційного уроку в 5 класі з теми  «Унікальні пам’ятки Біблій»  (Біблія Гутенберга, Біблія з ілюстраціями Гюстава Доре, Острозька Біблія). Відповідно до програми курсу за вибором «Основи християнської етики» для 1-11 класів закладів загальної середньої освіти.

Навчання розпочалося елементом STEM: 3 склянки наповнені різними речовинами уособлювали Людину, Бога, гріх. Змішуючи речовини вони змінювали колір, ніби елементарне наукове пояснення, звичайна хімічна реакція. Але насправді тут велике духовне значення – молитва рятує душі !

Згодом усі мали можливість повторити  вивчений  матеріал, який  був продемонстрований на дошці Jamboard – це цифрова інтерактивна дошка, розроблена Google для роботи з Google Workspace, яка дає змогу працювати в режимі онлайн учням усього класу. Також на цій дошці учнями було записано і сформульовано очікувані результати уроку. Для пояснення нової теми було використано презентацію PowerPoint, а  також ролики з популярного відеохостинуг YouTube. Педагоги поринули в атмосферу середньовіччя, дізнались цікаві факти про Бібілії. Протягом уроку учні працювали з мережею Інтерне́т, зокрема мали можливість побачити оцифровані Біблії, погортати їхні сторінки. розглянути старовинні палітурки. Закріплення вивченого матеріалу провели на платформі LearningApps , зокрема виконали завдання на відповідність. Усі матеріали уроку були зібрані на дошці Padlet це сучасний мультимедійний ресурс для створення, спільного редагування та зберігання інформації. Це віртуальна стіна, на яку прикріплено фото, файли, посилання на сторінки Інтернет та різноманітні замітки.

Домашнє завдання  були записані у Google Classroom. Це зручний спосіб зв’язку для викладачів і учнів, навіть якщо вони не належать до одного закладу освіти. Клас заощаджує час і папір. У ньому легко створювати курси, роздавати завдання, спілкуватися й підтримувати порядок у справах.

-Отож, є безліч можливостей для освітян, аби  дистанційне навчання було справді ефективним та цікавим для здобувачів освіти. Потрібно не тільки вміти використовувати ресурси, а й грамотно спланувати роботу, домовитись про спільні правила й реально оцінити свої потреби та можливості, –  зазначила Галина Володимирівна.

Майбутнє – за змішаним навчанням, яке дуже легко перемикати в різні режими: збільшувати чи зменшувати офлайн – або онлайн- компоненти, обирати різні організаційні моделі та стратегії відповідно до можливостей, потреб і викликів. Вчителям потрібна, як емоційна підтримка, так і забезпечення інтернетом та технікою, аби йти в ногу з часом, вчитися  та удосконалювати  рівень професійної компетентності.