Більше, ніж гра: діяльнісний підхід в НУШ

Діяльнісний підхід– дієвий інструмент тренування , який дозволяє ставити питання до світу, до учителів, до однокласників ,до себе, дає змогу зв’язати  проблемні та проектні, дослідницько-експериментальні й пошукові методики в цілісну педагогічну систему.

Для учителів початкових класів Яворівської ТГ  у співпраці з КЗ ЛОР «ЛОІППО» та  The LEGO Foundation  було проведено тренінг з питань діяльнісного  підходу. Спікер – Ольга Банах, старша викладачка кафедри педагогіки.

Завдання тренінгу – демонстрація ефективності діяльнісного навчання для розвитку ключових компетентностей, наскрізних умінь учнів, креативності та активізації рухової активності учнів початкових класів, дослідження  впливу гри на сфери розвитку дитини.

НУШ – це інтеграція та діяльність,а ранкова зустріч –  налаштування на цілий день, тому Ольга Банах акцентувала увагу  на складових ранкового кола та методиці його проведення .Учасники тренінгу пригадали, способи обʼєднання в команди, взяли активну участь у виконанні практичних вправ, узагальненні понять, створенні дизайну інтегрованого уроку, мандрували картою України із застосуванням цеглинок наборів LEGO тощо.

Через активну власну участь у навчанні, через діяльнісну взаємодію відбулося усвідомлення педагогами своєї ролі педагога-дизайнера, партнера, яка полягає в тому, щоб дати можливість учням отримати знання не в готовому вигляді, а шляхом пошуку, дослідження, активного включення, експерименту, спілкування і взаємодії, пропонування власних ідей і бачення, уміння аргументувати думку.

Нові ідеї, цікаві  методи, багато вправ підготувала Ольга Банах учителям початкових класів для практичних реалізацій діяльнісного підходу в НУШ.

Педагоги генерували креативні ідеї, приймали нестандартні рішення, активно включалися у роботу, фантазували, креативно та творчо підходили до виконання поставлених завдань, щиро ділилися досвідом, що сприяло, підвищенню фахового рівня та професійної майстерності учасників тренінгу.

 

                                                У.Глова , І.Кондрацька, консультанти КУ ЯМР “ЦПРПП”